Wilhelm Luhring

Naam van het schip: Wilhelm Luhring.
Bouwjaar : 1910
Vergaan in : 1968
Lading : Boomstammen

Het is 3 Juni 1968 (2e pinksterdag) als de Duitse coaster door het verschuiven van de lading zware slagzij maakt. Om 1:00 uur vroeg de Wilhelm Luhring assistentie en gaf als positie op ten noorden van de route boei ET16. Hierop snelden het Duitse schip de Pedua die in de omgeving was, de loodsboot Castor, de Duitse reddingsboot Georg Breusing en de Nederlandse reddingsboot Gebroeders Luden uit Oostmahorn naar de opgegeven positie. De Pedula kreeg de Wilhelm Luhring om 1:30 uur op zijn radarscherm en had de Wilhelm Luhring om 2:00 uur in zijn zoeklicht. Deze nam de 3 bemanningsleden en de scheepshond aan boord, waarna de Wilhelm Luhring zonk. Het was toen windkracht 4. Wat Duikteam Zeester opviel toen zij op de Wilhelm Luhring doken was dat alle patrijspoorten in de romp van het achterschip open staan. Als een schip slagzij maakt is het eerste wat je doet alle patrijspoorten dicht doen. Helaas zijn de patrijspoorten van ijzer.